tisdag 31 maj 2011

Rustad för lite försommar värme !!

Men när kommer den ??
Den är som bortblåst ( ordagrant) BORTBLÅST !
Jag va ju till Potatis/blom Lasses och laddade upp med fina blommorna förra söndagen men har knappt kunnat ställa ut blommorna på den lilla franska för att det blåser så hårt hela tiden ........
Är det en sån sommar vi ska få i år ......???
Solig ....jo jag tackar .......men blåsig......lite på köpt .......!!

Vill ha blommorna ute !! Är lite trött på att ha dom på parketten i tvrummet.



Sen fck jag ju så fina jordgubbsglas av mina arbetskamrater när dom va på besök förra veckan som jag vill inviga med en härlig sommar drink.
Men ska man dricka sommar drinkar ska det ju va en liiiiten gnutta sommar i luften.........eller????


Hoppas kunna dricka en liiiten sommar drink i dom  innan vi ger oss av på kryssningen på Torsdag ;) med eller utan sol ....DET KVITTAR !!

Ja ja sommaren lyser med sin frånvaro men jag vet två saker som är sommar för mej .........


Lasse Berghagen och Grillat !!!
I mammas kokbok får man båda ........!!!
Ska sno en massa fina recept ur den innan jag lämnar tillbaka den i Ullfors där den hör hemma.

Ha en bra Tisdag alla vänner och jag säger bara EN DAG KVAR !!! till alla förväntansfulla studenter ;)


1 kommentar:

Hanna sa...

Ja, jävlar vad det blåser idag, MEN MEN MEN idag är det värme som blåser, så man är måttligt glad av att vara inne när man kan sitta på altanen i en solstol =).

Fick ut mina blomlådor igår, så nu FÅR sommaren ta och vara här och stanna.

Ha de så bra på kryssningen.

Kram Hanna