onsdag 18 maj 2011

Skrattar bäst som skrattar sist........

För nått år sen dök dom gamla ( fula) glasögonen upp igen.
Vem trodde att dom nånsin skulle bli poppis än en gång..
Ja men allvarligt ......va det NÅN som överhuvudtaget fattade vad dom va bra för?
Ungarna tyckte dom va skit balla tills man berättade att vi hade dom på 80-talet =)
Kommer ihåg att dom dök upp på vårmarknaden och man bara skulle ha ett par
( rosa så klart)

Igår när jag kom hem satt familjen och åt kvällsmat. På bordet låg posten och där en H&M  katalog.
Jag bläddrade lite slött i den medan jag lyssnade på vad grabbarna och Hanna hade gjort under dagen.
Plötsligt dyker ännu en gammal bekant från 80-talet upp på en av sidorna i katalogen.............

Men jisses !!!!
Ha ha ha ha ...gamla härliga badminnen från Ullfors badet dök upp i mitt minne.
Sommar, semester och långa bilresor till ett myggigt Norrland i Peders
( min älskade morbrors) Volvo och hans dåvarande flickvän Kicki som va min stora idol och trend ikon. =)
Många skratt mycket bad och mitt i allt det härliga den opraktiska plastiga sommarväskan.

Men men ....nu ska 90-talets barnen skapa sina ungdoms minnen där den här väskan ska inkluderas.........
Härligt säger jag bara.......kommer att le hela sommaren varje gång jag ser dom här väskorna.........

Ha en bra onsdag mina vänner och var rädda om alla fina minnen ni har.

KRAM

Inga kommentarer: